wtorek, 20 stycznia 2009

Sposoby wykorzystania komputera w edukacji wczesnoszkolnej

Obecnie nikt już nie kwestionuje potrzeby wczesnego rozpoczynania nauki informatyki i wykorzystania komputera jako środka dydaktycznego na zajęciach.
Możliwości technologii informacyjnych są ogromne i ciągle rosną. Korzystanie w praktyce szkolnej z komputera zależą głównie od pomysłowości nauczyciela i jego umiejętności praktycznych.
Więcej w ciekawym artykule Agaty Pruchnik pod adresem:
http://www.spmiejskagorka.pl/publikacja_3.html

Zachęcam do lektury. /R.M/

poniedziałek, 19 stycznia 2009

Wyniki ankiety

W ankiecie udział wzięły cztery osoby. No cóż... w każdym razie na tej podstawie (choć nie jest to raczej próbka rzetelna) można stwierdzić, że:
50% respondentów używa komputera do nauki - wynik chyba nie najgorszy... choć jestem pewien, że mogłoby być lepiej.
Pozostałe wyniki:
komputer do pracy 50%
internet 50%
gry 50%
filmy DVD 25%
słuchanie muzyki 50%
inne 25%
Zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej ankiecie. /R.M./

Ciekawsza szkoła

Komputery na stałe znalazły i ugruntowały swoją pozycję we współczesnej szkole oferując możliwości wszechstronnego zastosowania na wszystkich szczeblach edukacji szkolnej, przygotowując dzieci i młodzież do prawidłowego korzystania z technologii informacyjnej. Zadania z tym związane, dotyczące kształcenia zintegrowanego, zostały zawarte w Podstawie programowej w postaci zapisu dotyczącego treści kształcenia, związanych z korzystaniem z różnych źródeł informacji i technologii informacyjnej. /R.P./

więcej: http://www.bialystok.edu.pl/cen/archiwum/aspekty/aspekty_3_17_2003/art02.htm

niedziela, 18 stycznia 2009

Zastosowanie komputera w edukacji

Komputer jest urządzeniem, które w ostatnich latach zrobiło chyba największą karierę. Spotykamy je niemal wszędzie - w bankach, urzędach, magazynach, sklepach, dużych i małych firmach, w szkołach i pokojach dziecinnych. Służą do wykonywania zarówno poważnych operacji finansowych, planowania i stymulacji działań wojskowych, do nauki jak i do zabawy. Jakie są przyczyny tego, że komputery stają się coraz bardziej nieodłącznym elementem naszego życia?
Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziemy w artykule pana Adama Banacha, pod adresem: http://www.sp.zawidz.pl/publikacje/kompwedu.htm


Serdecznie zapraszam do szukania odpowiedzi na postawione przez autora pytanie. /R.P./

Komputerowe wspomaganie nauczania zintegrowanego

W ostatnim czasie komputer stał się nowoczesnym środkiem dydaktycznym. Wykorzystanie komputerów i elementów informatyki w edukacji wczesnoszkolnej stanowi dla dzieci dużą atrakcję. Kształcenie wspomagane komputerem stało się bardziej skuteczne, ponieważ można osiągnąć zgodność wyników z określonymi celami kształcenia.
Komputer już "zagościł" w programach kształcenia powszechnego. Nowocześni pedagodzy, rozumieją i aprobują wspomaganie nauczania i diagnozowania dzieci za pomocą komputera i edukacyjnych programów komputerowych. Nauczyciele coraz częściej widzą potrzebę wykorzystania komputera w nauczaniu przedmiotowym i wychowaniu jako pomocy dydaktycznej.
/K.Ch./
Więcej na platformie edukacyjnej:
http://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2728