Wyższe wykształcenie zdobywa tylko 4,2 proc. dzieci niepełnosprawnych; 16 proc. ma wykształcenie techniczne lub zawodowe, ogólnokształcące - 5,8 proc.; a przeszło 48,6 wykształcenie podstawowe. Bez wykształcenia pozostaje jedna czwarta dzieci niepełnosprawnych.
W szkołach specjalnych uczy się 76 proc. niepełnosprawnych, a tylko 4 proc. w klasach integracyjnych. 5proc. dzieci objętych jest nauczaniem indywidualnym."
Dalej cytując za PAP "Joanna Staręga-Piasek, była pełnomocnik rządu ds. osób niepełnosprawnych uważa, że przepisy prawne regulujące dostęp dzieci niepełnosprawnych do edukacji są dobre, "w niczym nie odbiegają od norm ONZ"; gorzej jest z ich realizacja. Jej zdaniem, problem nie leży również w braku środków, a w mentalności władz lokalnych i braku kontroli nad sposobem wydawania przez nie pieniędzy." /J.D./
http://www.dzieci.org.pl/kedn_rp.html
W szkołach specjalnych uczy się 76 proc. niepełnosprawnych, a tylko 4 proc. w klasach integracyjnych. 5proc. dzieci objętych jest nauczaniem indywidualnym."
Dalej cytując za PAP "Joanna Staręga-Piasek, była pełnomocnik rządu ds. osób niepełnosprawnych uważa, że przepisy prawne regulujące dostęp dzieci niepełnosprawnych do edukacji są dobre, "w niczym nie odbiegają od norm ONZ"; gorzej jest z ich realizacja. Jej zdaniem, problem nie leży również w braku środków, a w mentalności władz lokalnych i braku kontroli nad sposobem wydawania przez nie pieniędzy." /J.D./
http://www.dzieci.org.pl/kedn_rp.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz