Często zdarza się, że osoby nie słyszące najpierw uczą się czytać, a potem dopiero mówić. Komputer - rozumiany jako narzędzie pracy – staje się równie niezbędny jak umiejętność czytania i pisania. Jednak trzeba pamiętać, że u osób z wadami słuchu myślenie abstrakcyjne jest słabiej rozwinięte, dlatego tworzenie programów powinno przebiegać w nie co inny sposób. Uczniowie wybiorą sobie taki program, który ich najbardziej zainteresuje i nauczą się go obsługiwać. Umiejętność wykorzystania programów komputerowych przez osoby z wadą słuchu, zwiększa ich możliwości przystosowania się do życia w społeczeństwie. Pojawia się jednak problem w małej dostępności specjalistycznych programów dla tej grupy ludzi. Rozwiązaniem może być komputeryzacja szkół, dzięki niej dzieci i młodzież nauczą się umiejętnie wykorzystywać programy komputerowe. /I.S./
http://www.agiateneum.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=85&itemid=131
Telewizja a wychowanie dziecka
-
Opracowała na podstawie materiałów z Internetu: mgr Klaudia Giese-Szczap
(specjalista psychologii klinicznej)
*TV. Uwaga!Nie przedawkować!*
Dziecko od...
13 lat temu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz