Praca z dziećmi niepełnosprawnymi, aby była skuteczna, wymaga prostych i ciekawych pomocy dydaktycznych. Możemy je utworzyć przy pomocy komputera, a ich jakość jest trwalsza i bardziej atrakcyjna.
Komputer zaś, przez swą atrakcyjność techniczną, a nawet tajemniczość, sam sobą wywołuje zainteresowanie, pozytywną motywację do pracy z tym skomplikowanym urządzeniem, a więc i do nauki, wywołuje i utrzymuje aktywność własną ucznia.
Komputer zaś, przez swą atrakcyjność techniczną, a nawet tajemniczość, sam sobą wywołuje zainteresowanie, pozytywną motywację do pracy z tym skomplikowanym urządzeniem, a więc i do nauki, wywołuje i utrzymuje aktywność własną ucznia.
W pracy z dzieckiem niepełnosprawnym komputer może być wartościowym narzędziem stanowiącym pomoc:
- w przygotowaniu przez nauczyciela lekcji lub jednostki metodycznej realizowanej następnie bez użycia komputera,
- w realizacji wyznaczonych programem kształcenia zajęć dydaktycznych wspomaganych komputerowo,
- w diagnozowaniu i kontrolowaniu postępów rozwojowych ucznia,
- w realizacji zajęć reedukacyjnych i korekcyjno - wyrównawczych,
- utrwalaniu przyswojonej wiedzy i ćwiczeniu nabytych umiejętności i sprawności;
Programy komputerowe mogą służyć w edukacji do usuwania zaburzeń rozwojowych, do rozwijania umiejętności intelektualnych, do stymulacji rozwoju osobowościowego, oraz pozwalają na poznanie podstaw jego obsługi poprzez oswojenie się z najnowszą technologią. /I.S./
Cały, bardzo ciekawy artykuł "Zastosowanie komputera i edukacyjnych programów komputerowych w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym" znajduje się pod tym linkiem: http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=1921
Cały, bardzo ciekawy artykuł "Zastosowanie komputera i edukacyjnych programów komputerowych w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym" znajduje się pod tym linkiem: http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=1921
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz